Hír: : Boldogságóra
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Hernek Orsolya
2019 január 03 csütörtök - 12:52:54

A boldogság óra programhoz tavaly csatlakozott iskolánk, miután két pedagógus elvégezte az ehhez kapcsolódó képzést. 
Az elmúlt tanévben az akkori negyedik osztállyal havi egy órában foglalkoztunk a témákkal, ez kellett ahhoz, hogy megkapjuk a Boldog Iskola címet. Így volt idén is, októberben vehettük át az oklevelet.   
A programot a Jobb Veled a Világ alapítvány hozta létre, kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és  módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára. 
Tudományosan bizonyított, hogy a Boldogságórák hozzájárulnak a gyermekek pozitív lelki  fejlődéséhez és belső jóllétéhez. Egyre több országban sikerrel alkalmazzák a Boldogságórákat, amelyeken a diákok csoportosan és  egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére  inspirálják őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek  boldogságszintjének növekedéséhez. Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében  a Boldogság Intézet szakmai csapata egy teljes programot dolgozott ki a diákok boldogságra való  tanítására. 
Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását,  miközben erősíti önbizalmukat. Így nemcsak kiegyensúlyozottabbá válnak a gyerekek, de az iskolában  is jobban teljesítenek.   
 
A BOLDOGSÁGÓRÁK CÉLJA 

 A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem, hogy  vezérfonalat adjon az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek  legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek  tanulmányozására adjon lehetőséget. 

  A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a  boldogság különböző összetevőit, feltételeit.    
Az egyes témakörök sorrendben: 
  1. Boldogságfokozó hála 
  2. Optimizmus gyakorlása 
  3. Kapcsolatok ápolása 
  4. Boldogító jócselekedetek 
  5. Célok kitűzése és elérése 
  6. Megküzdési stratégiák 
  7. Apró örömök élvezete 
  8. Megbocsátás 
  9. Testmozgás 
  10. Fenntartható boldogság  

Év közben számos közösségi programot szerveznek, az egyik ilyen a tehetségkutató verseny volt, ahol sikeresen szerepelt Kali Endre Attila tanulónk, egészen az országos döntőig eljutott.  



Ezen hír származási helye: Abonyi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
( http://montagh.abony.hu/news.php?extend.173 )